Orice societate comerciala (firma,
organizatie), fie S.R.L sau S.A, are nevoie de un administrator sau mai multi.
Recrutarea unei persoane care sa ocupe aceasta functie trebuie realizata cu
maxima atentie si in urma analizatii amanuntatia a mai multor candidati
posibili pentru a ocupa aceasta functie. Administratorul are un rol esential in
conducerea unei firme. Din punct de vedere juridic,
administratorul este cel care reprezinta firma; acesta are dreptul de a conduce
activitatea societatii comerciale, are dreptul de a inchide si de a deschide
conturi bancare pentru firma respectiva, poate angaja si incheia raporturile de
munca cu angajatii firmei etc. in fapt, toate atributiile, drepturile si
datoriile acestuia se stabileste inainte de numire administrator, in actul constitutiv al firmei.
Cum se desfasoara procesul de numire administrator?
Dupa cum am mentionat mai sus, numirea unui administrator necesita o
atentie speciala. Numire administrator se realizeaza mai intai de catre
asociatii firmei, prin actul constitutiv al acesteia si se poate realiza pentru
o perioada determinata de timp. Cu toate acestea, in cazul in care se constata
ca administratorul nu este la marimea asteptarilor, nu face fata problemelor
societatii comerciale, nu este eficient sau profesionalist si asociatii decid
schimbarea lui inainte de termenul prestabilit in actul constitutiv, acest
lucru se poate realiza prin procesul de revocare administrator.
Acte necesare pentru numire administrator
Pentru numire administrator veti avea nevoie de urmatoarele acte si
documente: copii dupa actele de identitate ale asociatilor societatii
comerciale si dupa cele ale administratorului sau ale administratilor, actul
constitutiv al societatii comerciale, specimen de semnatura al noul administrator
sau administratori, certificate de cazier fiscal al administratorului care are
domiciliul sau resedinta fizica in Romania sau pentru persoanele fizice sau
juridice straine inregistrate fiscal in Romania. In anumite cazuri exista
posibilitatea sa aveti nevoie si de actul de inregistrare al persoanelor
juridice romane care detin calitatea de administrator in copie certificata si
original precum si traducerea acestora de catre un traducator autorizat, act
care trebuie de asemenea legalizat la un notar public ( valabil in cazul
persoanelor juridice straine ).
Numire administrator: ce specialisti ar putea sa va indrume?
Nu este necesar sa va ocupati
personal de toate documentele necesare pentru numire administrator. Sunt multe documente de care veti avea nevoie
si totodata multa bataie de cap. Insa din aceste motive exista numeroase firme
care se ocupa zi de zi cu asa ceva, firme alcatuite din experti care stiu ce au
de facut si pot realiza totul in cel mai scurt timp posibil.
Daca sunteti inca
in cautarea firmei care sa va ghideze in acest proces si aveti nevoie de o
echipa tanara de profesionisti, apelati la serviciile oferite de www.expertadvisor.ro. Nu exista niciun motiv pentru care sa va
irositi timpul alergand de colo pana colo pentru a obtine toate documentele
necesare. In ziua de astazi majoritatea persoanelor juridice, societatile
comerciale etc apeleaza la firma ajutatoare in ceea ce priveste documentele si
procesele legale ce trebuie a fi realizate, pentru a evita orice surpriza sau
neplacere. Acest caz este valabil si pentru numire administrator.
No comments:
Post a Comment