Thursday, March 17, 2016

Gradinite particulare sector 2


Gradinitele particulare din sectorul 2 al Bucurestiului au de regula inclusiv un spatiu de joaca, o curte. Aici, in curtea grădiniţelor sunt amenajate spaţii de joacă ce sunt dotat cu leagăne, cu balansoare si tobogane. Deasemenea, exista chiar si zone cu nisip, pentru joaca.

Resursele umane

Gradinitele particulare din sectorul 2 funcţioneza intotdeauna sub îndrumarea personalului calificat, care are pregătire inclusiv metodico-ştiinţifică avand o calificare înaltă şi cu talent deosebit pentru meseria aceasta  şi, in primul rand , cu dragoste de copii.

Cei mici învaţa, mai ales prin joc, tainele lumii, impreuna cu educatori pregatiti , dar si cu profesori specialisti ce desfasoara cu cei mici activitati optionale cum ar fi karate, dans, gimnastica medicala, limbi straine.

Exista in gradinitele particulare din sectorul 2 inclusiv psiholog scolar si personal medical.
De condiţiile în care isi desfăşoara activitatea copii din gradinite se ocupa inclusiv  personalul auxiliar cum ar fi infimiere si ingrijitoare.

Intreg personalul urmăreste permanent sa menţina unui mediu ambiental care sa fie plăcut si favorabil indeplinirii rolului si misiunii lor, acela de educare a copiilor.

Activităţile curriculare

Noul curriculum elaborat in scopul educaţiei timpurii al copiilor, incepand cu varsta de 6 sau 7 ani,  prefigurează tendinţe evidente de schimbare în învăţământul preşcolar care vine din necesitatea optimizării şi a eficientizării calităţii pe care o are educaţia incepand cu vârstele timpurii, in scopul de a răspunde exigenţe sociale, dar şi a necesitatilor de dezvoltare personală.

Planul de învăţământ, pe care inclusiv gradinitele particulare din sectorul 2 il au si îl urmează, are la baza o abordare sistemică, avand ca scop asigurarea continuităţii în cadrul unei importante perioade a dezvoltarii din viaţa copilului.

Activităţi de învăţare abordate

Sunt desfasurate in cadrul gradinitelor activităţi pe domenii experienţiale  adica de învăţare,  sunt activităţile integrate ori pe disciplinele desfăşurate cu copiii în cadrul diverselor proiecte ce sunt planificate tinand cont de temele mari care sunt propuse de curriculum, dar si de nivelul de vârstă şi  nevoi precum şi interesele tuturor copiilor care fac parte dintr-o grupă. Activitatile pot fi grupate pe domenii experienţiale.

Ca si exemple in acest sens pot fi mentionate printre altele:

  • Domeniul ştiinţe care include abordarea unui domeniu matematic folosind si prin intermediul experienţelor practice dar şi prin  înţelegerea naturii, care poate fi modificabilă de catre fiinţele umane cu care intra în interacţiune. Acest domeniu include cunoaşterea mediului dar si activităţi matematice. 
  • Domeniul limba şi comunicare ce acoperă cunoasterea si stapanirea exprimării orale precum şi a celei scrise, ca şi abilitatea pe care cei mici o au in a înţelege atat comunicarea verbală dar şi pe cea scrisă. Aceasta include dezvoltarea limbajului. 
  • Domeniul om şi societate este acela care  include omul ca si modul de viaţă pe care il are, relaţiile cu alţe persoane, cu mediul social, dar şi modalităţile prin care acţiunile umane pot sa influenţeze evenimentele. Acest domeniu include chiar si educaţia pentru societate. 
  • Un alt domeniul este cel estetic şi creativ care acoperă abilitatea de a răspunde din punct de vedere emoţional ca şi intelectual la orice experienţe perceptive, la sensibilitatea pe care cei mici o au faţă de nivelurile diferitele de manifestare a calităţii, dezvoltarea aprecierii frumosului şi al adecvării la utilizare sau scop. Acest domeniu include atat activităţi practice, cat si artistico-plastice cum ar fi desenul, pictura si modelajul, dar si educaţia muzicală. 


No comments:

Post a Comment